Fråga:
Måste GFCI-eluttag utomhus täckas?
Calaf
2016-07-18 00:14:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jag har utanför det vanliga (dvs icke-GFCI) eluttaget som du ser till vänster.

Det har ett fint dubbelt lock som håller vattnet ute.

GFCI

Jag håller på att ersätta det med ett GFCI-uttag (till höger om bilden). GFCI-uttaget accepterar inte det uttag du ser till vänster, eftersom det inte finns plats för skruven i mitten. Det utrymmet upptas av test- / återställningsknapparna.

Finns det någon nackdel med att installera det vanliga plastskyddet (längst ner till höger på bilden) för att täcka ett GFCI-uttag utomhus? Det är vertikalt och ligger under en 3ft skjul, så det kommer att skyddas något från regn.

Sju svar:
wallyk
2016-07-18 00:46:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Varför leka med el så? Installera en av dessa:

För att använda när du är ansluten:

enter image description here

eller, för tillfällig tillfällig användning där den kan stängas och oanvänd under vått väder:

enter image description here

Enligt National Electrical Code krävs det första omslaget på platser som är täckta och utsatta för vädret. Den andra kan användas på platser som är utomhus men täckta och skyddade från vädret. Under inga omständigheter kan den enkla frontpanelen från frågan användas utomhus.
@Tester101 Min huvudsakliga förvirring när jag frågade var den som DJohnM adresserade (gamla mot nya omslagstilar). Svaret är svagt eftersom det inte klargörs när hela ansiktsskyddet är obligatoriskt. Det framgår bara av din kommentar. Eftersom detta är en fråga om liv- eller dödsfråga, skulle du helst tillhandahålla en referens och lägga upp ett separat omfattande svar som sammanfattar de två (annars ortogonala) frågorna.
Aloysius Defenestrate
2016-07-18 00:39:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Den största nackdelen är att din enkla omslag inte är att koda i de flesta jurisdiktioner. Dessutom är gfci-uttag inte riktigt utformade för att stänkas, så var inte förvånad om det misslyckas i förtid. (Jag vet att du sa överhäng, men regn kan bäras av starka vindar.)

Jag skulle spendera de 10 dollar och få en fin täckning som används. (Den typ som låter dig koppla in något samtidigt som du skyddar dig mot vädret. Det finns några som dragspel ner om du inte gillar de stora utseendet.)

Harper - Reinstate Monica
2016-07-18 03:12:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Enligt min erfarenhet gör de flesta listade omslag ett eländigt jobb som faktiskt förhindrar vattenintrång. Detta är vanligt; verklig praxis i elarbete är att använda listade produkter som sedan läcker ändå. Jag ser avlägsna kraftpaneler hela tiden med toppinträde och vatten kommer in i varje sak som vatten inte ska komma in i, massor av brytare och GFCI-resor etc.

Jag anser att "förvänta mig faktisk vattentäthet från en listad vara "en förlorad sak.

Själv använder jag snickerifärdigheter i fågelhus för att bygga en liten "telefonlåda" -hölje för att verkligen hålla regnet ute. Och som en bonus, båtbyggande färdigheter i jolle-nivå för att göra det vattentätt: West System epoxi, bra marin grundfärg, spara inte silikonet etc.

Det är över toppen av de listade produkterna; du måste fortfarande följa koden.

Ja, en del av problemet är även om saken är hermetiskt tillsluten, den måste vara helt torr inuti eller så kan du * fortfarande * hamna med flytande vatten i den på grund av kondens ... men ja - det låter inte Söt.
Rona LaChat
2016-07-18 01:46:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Måste GFCI-uttag utomhus täckas? JA

Du får ett lämpligt skydd. De finns tillgängliga och finns i många stilar beroende på den väderbeständiga lådan du har installerat uttaget i. Denna sak är utformad för att spara dig från elektrisk stöt. VARFÖR vill du besegra dess säkerhetsfunktioner? Gillar du inte omslaget?

DJohnM
2016-07-18 22:44:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En ovannämnd del av frågan är det faktum att OP försöker kombinera komponenter i två inkompatibla elektriska system: det nyare Decora-systemet och det äldre systemet det ersätter (jag vet inte namnet ...)

Decors-uttaget i fråga saknar inget centralt skruvhål på grund av GFC-knapparna. Ett sådant centralt hål finns inte på något Decors-utlopp. Det är helt enkelt inte en del av systemdesignen. Skruvarna som håller en Decors täckplatta ingriper i de centrala hålen i flikarna som ansluter komponenten till elboxen.

Det finns väderbeständiga täckplattor i Decora-stil; här är ett exempel: enter image description here

Använd en av dessa med ditt Decors-stiluttag

Naturligtvis är de oro som uttrycks av andra om effektiviteten av denna lösning för att motstå fukt gäller fortfarande ...

DaveInMaine
2016-07-18 02:26:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ja, det bör täckas. Du kanske dock vill kontrollera strömbrytaren som matar linjen. Om det gamla uttaget bara var ett vanligt uttag är det mycket möjligt att ledningen är på en GFCI-brytare. Om så är fallet kan du helt enkelt byta ut det gamla uttaget mot ett nytt av samma typ och återanvända det gamla locket. I det här fallet kommer GFCI-skyddet att implementeras av brytaren istället för inuti uttaget.

Mycket intressant. På mitt huvudkort ser alla brytare likadana ut. Ingenting är annorlunda på de två som leder till framsidan och baksidan av huset. Betyder det att GFCI är frånvarande?
Breakers är förmodligen inte GFCI. Det är dock ganska enkelt att klippa in linjen precis innan den lämnar huset och installera en inre låda med en GFCI i den, vilket skyddar hela fjärrkretsen.
user2860253
2016-07-18 16:49:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ja, jag tror att det borde täckas, bättre säkert än ledsen. Jag skulle också rekommendera ett av locken som håller det torrt under användning.



Denna fråga och svar översattes automatiskt från det engelska språket.Det ursprungliga innehållet finns tillgängligt på stackexchange, vilket vi tackar för cc by-sa 3.0-licensen som det distribueras under.
Loading...